Araç sahipleri dikkat: Kasko ve trafik sigortasında değişiklik yarın başlıyor

Kasko ve Trafik Sigortasında Yeni Düzenleme: Perte Çıkma Kriterleri Değişiyor

1 Temmuz 2025 itibarıyla hayata geçecek yeni uygulama ile kasko ve trafik sigortalarında perte çıkma kriterleri yeniden belirleniyor. Artık, kaza sonrası meydana gelen hasar, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ının altında kalması durumunda araç pert sayılmayacak ve tamir edilerek tekrar trafiğe çıkabilecek.

Tam Hasar ve Ağır Hasar Arasındaki Fark Netleşti

Yeni düzenleme ile tam hasar ve ağır hasar ayrımı net bir şekilde yapılacak. Eğer bir aracın KDV dahil tamir maliyeti, aracın güncel piyasa değerini aşıyorsa, araç tam hasarlı olarak kabul edilecek ve hurda tescil belgesi alınarak sigorta şirketi tarafından tazminat ödenecek.

Hasar Oranı %60’ı Geçerse Ağır Hasar Durumu

Kazada meydana gelen onarım tutarı, aracın piyasa değerinin yüzde 60’ını aşarsa, araç ağır hasarlı olarak kabul edilecek. Ancak hasar oranı %60’ın altında olduğunda araç pert sayılmayacak ve sadece onarılabilecek.

Bazı parçaların zarar görmesi durumunda, hasar oranı %60’ın altında olsa bile araç pert olarak değerlendirilecek. Bu parçalar arasında şunlar yer almaktadır:

Şasi kolları, marşpiyeller, tavan sacı, hava yastıkları,
Elektrikli araç bataryası ve enerji hatları,
Ana elektrik tesisatı gibi parçalar bulunmaktadır.
Bu parçalardan herhangi biri zarar gördüğünde, araç ağır hasarlı olacak.

Çekme Belgesi Zorunluluğu Getiriliyor

Ağır hasarlı araçların trafikten çekilmesi için noter işlemi ile çekme belgesi düzenlenecek. Bu belgenin sigorta şirketine sunulması gerekmekte olup, belge sunulmadan tazminat yapılmayacak.

Tüm süreçlerde karar mercii olarak eksperler belirlenecek. Araç sahibi veya sigorta şirketinin müdahalesi olmadan, hasar durumu eksper raporu ile belirlenecek. Eksperler, raporlarını Sigorta Bilgi Merkezi’ne 5 iş günü içinde iletmekle yükümlü olacak.

Yeni sistemde, yüzde 60’ın altında hasar alan ve kritik parçaları etkilenmeyen araçlar onarılacak ve tekrar trafiğe çıkabilecek. Ancak bu araçların ikinci el piyasa değeri, benzerlerine nazaran yüzde 50’ye kadar düşebilir. Örneğin, 1 milyon TL değerinde bir araçta 550 bin TL hasar varsa, aracın piyasa değeri önemli ölçüde azalacaktır.

Hasarlı araçlar düzgün bir şekilde onarıldığında tekrar kullanıma uygun hale gelebilirler. Şasi hasar görmemiş, sadece kaporta kısmı etkilenmiş araçlar güvenle kullanılabilir. Özellikle çamurluk, kapı, kaput gibi parçalar 0.7 mm saclardan yapıldığı için kolayca deforme olabilir ancak bu her zaman ciddi bir soruna işaret etmez.

Related Posts

2025 MTV son gün ne zaman? Motorlu Taşıtlar Vergisi 2. taksit ödemeleri nasıl yapılır?

MTV ödemeleri devam ediyor. 2025 Motorlu Taşıtlar Vergisi 2. taksit ödemeleri Temmuz ayı içerisinde yapılıyor. Peki, 2025 MTV son gün ne zaman? Motorlu Taşıtlar Vergisi 2. taksit ödemeleri nasıl yapılır?

Vatandaş asgari ücrete ara zam kararını verdi! Bu rakam artık herkesin dilinde

Halk TV Özel İktidarın ekonomi politikaları nedeniyle asgari ücret enflasyona yenildi. Türk-iş’in verilerine göre Açlık Sınırı 26 bin liraya yani asgari ücretten 4 bin lira fazla hale geldi. CHP seçmeninin yüzde 93’ü, AKP’nin yüzde 84’ü, MHP’nin …

Spot piyasada elektrik fiyatları (30 Haziran 2025)

Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yüzde 12,5 artarak 2 milyar 76 milyon 680 bin 476 lira oldu. Gün öncesi piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek saat 21.00’de …

Tesla’nın ABD ve Avrupa başkanını kovduğu anlaşılıyor

Omead Afshar, Tesla’nın ABD ve Avrupa’daki işlerini yönetmek üzere sonbaharda Tesla yönetimine terfi etti. Tesla atamayı resmi olarak hiçbir zaman onaylamadı ancak Afshar’ın ekim ayında terfisiyle ilgili ABD’den güvenilir raporlar vardı . Yönetici …

Polisan Holding satıldı: İşte yeni sahibi

Türkiye’nin köklü sanayi kuruluşlarından Polisan Holding, Bitlis Ailesi tarafından Yüksel Yıldırım liderliğindeki Yıldırım Holding’in iştiraki Corex Holding B.V.’ye devrediliyor. Bu büyük ölçekli devir için taraflar arasında hisse devir sözleşmesi …

Dev bankadan Euro açıklaması: Yükseliş rotası değişebilir!

Euro, son dönemdeki yükselişiyle dikkat çekerken analistler paritenin kritik bir direnç noktasında olduğunu vurguluyor. Euro’nun yönü, doların seyrine ve jeopolitik gelişmelere bağlı olarak şekillenebilir.