TİHEK, Çölyak Hastası Yolcunun Şikayetini Haklı Buldu
Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK), çölyak hastası bir yolcunun, seyahat ettiği havayolu şirketi AJET’in yemek servisi nedeniyle sağlık temelli ayrımcılığa uğradığı gerekçesiyle açtığı başvuruyu kabul etti.
Bir başka deyişle, 21 Haziran 2024 tarihinde Antalya’dan Ankara’ya seyahat eden ve çölyak hastalığı olduğunu beyan eden E.T., ‘premium paket’ içerisinde sunulan sandviçin glütensiz olmasını istedi fakat iddiaya göre havayolu şirketi bu talebi dikkate almadı.
Sözcü’ye konuşan E.T., diğer yolculara ikram edilen sandviçi alamadığını ve uçuşun gecikmesi nedeniyle aç kaldığını ve ayrımcı muamele gördüğünü söyledi.
E.T. yaşadığı mağduriyet sebebiyle TİHEK’e şikayette bulundu. Kurum, durumun ayrımcılık teşkil edip etmediğini ve hukuki açıdan meşru olup olmadığını inceledi.
Havayolu Şirketinden Açıklama
Havayolu şirketinden yapılan açıklamada, yolcunun ‘glütensiz sandviç’ talebinin operasyonel nedenlerle yerine getirilemediği belirtildi.
E.T.’nin uçuş öncesi çağrı merkeziyle yaptığı görüşmelerde sağlık durumu hakkında yeterince bilgi vermediği iddia edilirken, uçuşlarda sadece standart sandviç sunulduğu ve glütensiz alternatifin bulunmadığı vurgulandı.
TİHEK Kararını Verdi
TİHEK, konuyu değerlendirerek E.T.’nin sağlık durumu dolayısıyla glütensiz sandviç talep ettiği ancak havayolu şirketinin talebi yerine getirmediği ve yolcunun mağduriyet yaşadığı sonucuna vardı.
Bu durumu sağlık temelli ayrımcılık yasağının ihlali olarak değerlendiren TİHEK, havayolu şirketine 141 bin 934 lira idari para cezası verdiğini duyurdu.
TİHEK, bu karara karşı itiraz yolunun açık olduğuna dikkat çekti.
More Stories
Teknoloji ve Kadın Liderliği: Nil Balek’in Vizyonu
‘Sahte kimlikle’ 10 yıl kaçtı: Aksaray’da yakayı ele verdi
3 bin eski vekile büyük kıyak!