Sosyal medya kullanıcısı sayısı 58,5 milyona ulaştı: En çok zaman geçirilen uygulama açıklandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dijital 2025 Türkiye Raporu’na Göre Sosyal Medya Kullanımını Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan, Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Rapora göre, Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Uraloğlu, sosyal medya kullanıcı sayısının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Uraloğlu, söz konusu raporda kullanıcıların yüzde 46,6’sının kadın, yüzde 53,4’ünün ise erkek olduğunu ve internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini belirtti. Ayrıca, kullanıcıların her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçirdiğini ve aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullandığını vurguladı.

En Popüler Platform: Instagram

Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlarını, ailelerini, tanıdıklarını ve satın alınmak istenen ürünleri takip ettiklerini aktardı. Aynı zamanda, sosyal medya kullanıcılarının en çok haber okumak, arkadaş ve aile ile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullandığını belirten Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu söyledi. Instagram’ın ardından sırasıyla 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok ve 34,8 milyon kişi ile Facebook geldiğini ifade etti.

2024 yılına göre, Instagram’ın kullanıcı sayısının yüzde 8,5 artış gösterdiğini, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3 ve diğer platformun ise yüzde 1 artış yaşadığını belirten Uraloğlu, YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadığını aktardı. Ayrıca, internet kullanıcılarının ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçirdiğini, bu sürenin TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika, Facebook’ta 9 saat 45 dakika ve diğer platformda 5 saat 4 dakika olduğunu belirtti.

Related Posts

Tarifelere rağmen Çin’in ihracatı arttı

Çin’in nisan ayında ihracatı yüzde 8,1 artarak 315,6 milyar dolara ulaştı. ABD’ye ihracat yüzde 21 düşerken ASEAN’a yüzde 20,8, AB’ye ise yüzde 8,2 yükseldi. Ticaret fazlası 96,1 milyar dolar olurken, iki ülke arasındaki ilk tarife müzakeresi bugün İsviçre’de yapılacak.

SPK, 2 şirketin sermaye artırımını onayladı – 9 Mayıs 2025

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), 2 sermaye artırımı ve 5 borçlanma aracı ihraç başvurusuna onay verdi.

Mobilde rekor gelirde uçuşta

Türk Telekom’dan son 10 yılın en güçlü birinci çeyrek performansı geldi. Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik eden bir teknoloji şirketi olarak yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz” dedi.

Dev marka ikinci kez satışta! 40 yıllık çay firması için karar verildi

Rize’nin Of ilçesinde 1985 yılında kurulan Of Çay, Türkiye’nin çay sektöründe önemli bir yer edindi. 2019 yılında dünya çapında kahve ve çay markalarının sahibi olan Hollanda merkezli Jde Peet’s tarafından satın alınan şirket, bu tarihten itibaren …

Google’dan kritik sorulara yanıt yok

Meclis Dijital Mecralar Komisyonu, algoritma değişiklikleri nedeniyle yoğun eleştiriler alan Google temsilcilerini dinledi. Komisyon üyelerinin eleştiri ve soruları büyük ölçüde yanıtsız kalırken Google temsilcileri “Herhangi web sitesini öne çıkarma ya da geriye düşürme gibi bir amacımız yok. Manipülasyon imkansız, kendi ayağımıza sıkmış oluruz” görüşünü dile getirdi.

Bitcoin 100 bin doları aştı: Gözler yeni rekorda

Bitcoin’in fiyatı, ABD ile Çin arasında başlaması beklenen ticaret görüşmelerinin etkisiyle 7 Şubat’tan bu yana ilk kez 100 bin dolar seviyesini geçti. Analiz şirketi Coinmarketcap’in verilerine göre, Bitcoin dahil küresel kripto para piyasasının …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir